بان كی مون خواستار ادامه مذاكرات سازنده میان گروه 1+5 با تهران شد
نوشته شده توسط : hgu33

مذاكرات گروه 1+5 با مسوولان هسته ای جمهوری اسلامی ایران در روزهای 17 و 18 ژوئن در مسكو برگزار می شود.

ظرف سه ماه گذشته این سومین مذاكرات پیچیده و فشرده میان دیپلمات های آمریكا، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه به همراه آلمان با مذاكره كنندگان هسته ای جمهوری اسلامی ایران است.

در مذاكرات استانبول، همكاری سازنده و ارایه راهكارهای روشن و منطقی از سوی جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا دولت های مذاكره كننده با انتشار بیانیه هایی از نتیجه مذاكرات ابراز رضایت كنند.

یكی از دیپلمات های غربی كه خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ایرنا در مقر سازمان ملل گفت : بعد از نشست استانبول فضای بسیار مثبتی ایجاد شد، هیات ایرانی در بغداد نیز با ارایه راهكارهای مدون و مشخص در مذاكرات حاضر شد، اما طرف های غربی تنها به كلی گویی و بیان برخی مسایل آن هم به صورت شفاهی پرداختند به همین دلیل در بغداد نتیجه ای كه همگان انتظار داشتند، حاصل نشد.

وی مذاكرات بغداد را بسیار پیچیده و سخت خواند و گفت : نتیجه گفت وگو ها نشان داد كه هیات ایرانی در مذاكرات بسیار هوشمندانه و ظریف عمل می كنند به گونه ای كه می توان ادعا كرد كه ایرانی ها در مذاكرات سبك كلاسیك جدیدی در دنیای امروز مذاكرات دیپلماتیك ارایه نمودند.

مارتین نسیركی سخنگوی بان كی مون عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درخصوص مذاكرات مسكو، گفت : بان كی مون باردیگر بر مذاكره و گفت وگو برای رسیدن به یك راه حل نهایی به منظور توافق تاكید دارد.

وی خاطر نشان كرد بان كی مون امیدوار است دور بعدی مذاكرات در مسكو منجر به نتیجه شود.

برخی از رسانه های آمریكایی در آستانه مذاكرات مسكو با انتشار مقاله هایی نوشتند به نظر می رسد كه یكی از خواسته های اصلی جمهوری اسلامی ایران در مسكو، پذیرش حق ایران برای غنی سازی 20 درصد بر اساس معاهده ان.

پی.تی خواهد بود.

اروپام 1908





:: برچسب‌ها: دریا , پرندگان , برف ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: